Tuesday, March 15, 2005

Beware the Ides of March!


<- Nattlig uppdatering: lilla e & nyfiken kisse, mitt i vecka 41

Nej, det är inte bara för att paketet med I, Claudius som DVD-box till slut dök upp i måndags som jag citerar från Romarriket (eller åtminstone från Shakespeares version). 15 mars har aldrig varit något vidare datum för min del - förhållanden har tagit slut, jobb har förlorats, tillvaron har varit allmänt dyster.

Är egentligen inte skrockfull, men var ändå lite irrationellt orolig för att det skulle bli just det här smått jinxade datumet som lillen / lillan skulle dyka upp på, men nu är klockan åtta och om förlossningen inte skulle bli blixtsnabb så tror jag nog att vi klarar oss.

Inget tyder heller på en snabb förlossning. Fast rent statistiskt borde vi ligga bra till eftersom alla bekanta som fått barn hittills i år (och de är fler än man kan tro!) har fött med kejsarsnitt. Den kvoten måste väl vara fylld snart, va?

Tystnaden från telefonen är kompakt. Hoppade till rejält en gång, men det var bara Daniel. Han hade också haft en bisarr dag, som börjat med att han fick rycka ut som bröllopsvittne. Han tyckte det vore bra att träffas "en sista gång och säga hej då" innan förlossningen. Jag vet att han drev med mig, men vad fan... jag ska bli farsa, inte försöka flyga ballong till Antarktis!

"Sedan börjar döden", sa han.
"Nu låter du som Jocke Berg", sa jag.

Ja, jag försummar mina vänner just nu, men det här är början på det viktigaste jag någonsin kommer att göra. Förlåt, ha tålamod, I'll be back!

Tick. Tack. Tick. Tack.

Dagens...
...icke-uppmuntran:
Kent - "Du och jag döden". Börjar så sakteliga växa i mina öron, men första intrycket - att den har flera svaga spår än tidigare - består. Dessutom är de låtar jag gillar de som den generella fanbasen verkar såga.
...bok: Val McDermids senaste. Muntert det med.
...sista Shakespeare-citat: Vad övrigt är, är tystnad. (Hamlet, akt 5, scen 2)

2 Comments:

Blogger Forever said...

So you HAD been withholding pictures, I see...hmm. Beautiful, by the way.

15 March, 2005 18:25  
Anonymous Anonymous said...

Hej Mattias. Otroligt kul att läsa dina generösa och öppna texter om hur tankarna går och dina funderingar. Hoppas du sitter och skriver nya texter just nu för man blir välidgt nyfiken på fortsättningen.
Hej svejs, maja

16 March, 2005 03:50  

Post a Comment

<< Home