Friday, June 06, 2008

Ut och flyga

Om ett par timmar sätter vi oss på ett plan till Frankfurt med Elias. Hans första flygresa, och just nu är han både taggad och förväntansfull. Bara att hoppas att örvärken inte blir för jobbig. Det är 2 1/2 timmes flygtid och vi har laddat upp med Bamse och Benny och pussel och ritbok och kritor och jag önskar verkligen att jag hade haft en bärbar mediaspelare.

Det börjar bli lönlöst att lista nya ord och uttryck, han är för snabb och fullkomligt obegränsad. om det inte var för det där med blöjorna (som han fortfarande går i) skulle han vara hur stor som helst.

En pärla dock som jag vill minnas även om 20 år: "Jag blir så arg på nej". Man fattar precis vad han menade.

Det finns en hög och ärligt talat lite scary klätterställning i Rosenlundsparken som jag har sagt att han inte får vara i förrän han kan klättra upp där själv. Igår klättrade han upp där själv. Och så blev världen återigen lite större och farligare. Men på ett bra sätt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home