Thursday, November 08, 2007

Därför är det så ont om q

Hasse Alfredson, gamle hedersknyffel, jag har svaret: Det är Fem myrors fel. Har någon sett hur de framställer Q? För det har jag. Tvåhundraåttio gånger de senaste två veckorna, sedan Elias beslutade sig för att q var hans nya favoritbokstav.

Elias gillar underdogs.

Nåväl. En föreläsningssal, ett podium, en Magnus Härenstam på sitt mest motvilliga humör (Elias säger "Magnus lessen"), diabilder åt fel håll (Elias säger "Bak å fram"), en bild på romarjäveln Quintus (Elias säger "Gammal farbror"), namnet Quintus (Elias säger "Q-U-I-N-T-U-S, heter Kvintus"), ordet Quagga (Elias säger "Q-U-A-G-G-A, ståre kvagga". Han älskar varje sekund. Och ibland skrämmer han mig lite. Sedan kryper han fram till den gamla tv:n, som vi fortfarande inte baxat ut ur vardagsrummet, och läser "T-E-L-E-F-U-N-K-E-N, ståre Telefukken" (det där andra n:et är svårt).

Lite udda kille, på ett bra sätt.

Nu är han och hans värste dagisfiende bästa polare. Precis som fröken sa.

1 Comments:

Blogger Mattias said...

Bäste Daddy Fool! Kan konstatera att jag ligger nåt år efter dig på pappafronten. Min son är drygt ett år och vi kollar dagis för fullt. Du skriver lite om det men jag hittar inte vad det heter. Du får gärna kontakta mig på mon@comhem.se med namn och tips om det är bra eller inte.

22 November, 2007 05:36  

Post a Comment

<< Home