Friday, July 06, 2007

Pengarna bränner i fickan

Okej, det börjar likna något. Härom natten sov Elias för första gången i sin TORA SÄNG FÖ TORA POJKA (nåja: Det är en Ikea Sniglar i 160x70 med säkerhetsbräda) och han verkade gilla den direkt. Nu när vi skaffat sängkläder med siffror på kommer han väl aldrig att vilja gå därifrån.

Sängbotten fanns faktiskt i lager vid det tredje Ikea-försöket den här hysteriskt hektiska månaden, däremot var skåpdörrarna i ekfanér slut, liksom bäddmadrassen till bäddsoffan. Men det blir väl fler gånger på Ikea... ack, ja.

Den första semesterveckan närmar sig slutet och vi har fått grymt mycket gjort; putsat och fejat och byggt byrå, sängbord, bokhyllor i massor och köpt sideboard och tv-bänk (just nu är "färdigmonterad" pappas nya favoritord) och hallspegel och bokhyllor till arbetsrummet, preliminärbokat målare för stora hallen, lilla hallen, korridoren och Elias rum, beställt trefasuttag för tvättmaskin och torktumlare...
...det är inte så länge jag hade, med mina mått mätt, väldigt mycket pengar. Nu har jag i och för sig ett riktigt vackert hem i stället (eller, får, på måndag, när sideboarden och tv-bänken kommer).

Om nu pengarna skulle bränna hål på fickan och sätta eld på parketten kan jag åtminstone trösta mig med att jag kommit ihåg att uppgradera hemförsäkringen också nu. Det är lite knepigt att sätta ett pris på ett hem, men jag tog ungefär det tredubbla den här gången; premien var ändå inte så blodig och jag tror att det var undervärderat innan.

Bokhylledörrarna (de två i aluminium som vi fick tag i) var jävligast. Ingen lek alls, och efter två timmars svärande och förtvivlan upptäckte vi att det egentligen var väldigt enkelt, men jag fattar fortfarande inte hur mekanismen fungerade. Nå; nu sitter de där i alla fall, ta i träfanér.

Ikväll: Konsert (vi har barnvakt till i morgon!) och i helgen kommer Clacke och Wing Yee och inviger bäddsoffan. Life is good.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hmm, jag upptäckte en intressant sak när jag kollade Daddy Fool in en RSS-läsare...

Ha en fortsatt bra semester! Det är kul att bygga bo!

09 July, 2007 16:29  

Post a Comment

<< Home