Friday, May 25, 2007

Lätt packad

Det verkar som om Bredbandsbolaget var föredömligt snabba med att stänga ner vårt internet - så snabba, faktiskt, att vi inte ens har hunnit flytta ut - så nu gör jag en snabb lunchblogg på jobbet för att berätta följande.

- Soffan har gått till tippen.
- Likaså soffbordet.
- Och frysen.
- Och den sista Billy-hyllan.
- CD-hyllan och nattduksborden hängde med i den sista vändan till Stadsmissionen.
- 20 kartonger till är flyttade till Åsögatan.
- Diskmaskinen är urkopplad och redo att flytta.

Kvar att göra innan i morgon är att montera ner den sista bokhyllan (som vi tar med tills vi skaffat en ny datorbordslösning), packa ner dator, router, skärm, skrivare och telefon och alla dessa jävla sladdar, montera ner köksbordet och sängen, frosta av kylen/frysfacket och städa ur badrumsskåpet.
Sedan är det över. Flyttstädarna kommer i morgon klockan 14, och då ska det bara vara damm kvar.

Det är en ganska mäktig känsla, förresten, att se en sopbil tugga i sig en soffa, som hållit för de mest skiftande påfrestningar i, eh, åtta år. Jag tror jag skaffade den när jag först flyttade till Björngårdsgatan, och enda orsaken till att den fått vara med så länge (den var i ett rätt sorgligt skick redan innan kissen lärde känna den) är att, ja, vi har kissen, och en dag ska vi flytta, så varför lägga ner pengar i förtid?

Nu har den hamnat i soffhimlen - trots alla hårda ord på den här bloggen har den tjänat oss väl - och vi får väl se hur vi löser sittandet innan vår nya übersoffa levereras i höst. Det ska ju in en bäddsoffa också...

Jag är fruktansvärt trött och ledbruten men nu är det nära. Ett dygn till, sedan är det tomt.

Elias är feberfri igen, men äter väl inte så jättebra. Lilla e lämnade nyss ett meddelande på mobilen att hon tyckte sig se en kindtand på väg upp. Är inte det väldigt tidigt?

Nästa gång jag skriver här är vi antagligen inflyttade. Mors!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home