Tuesday, May 15, 2007

62 + 49 = 111

Slut på hemlighetsmakeriet - så här är det. För fem minuter sedan skrev jag på ett papper, som jag i morgon ska lägga på en postlåda, och som i korthet innebär att jag, lilla e och Elias från och med första juni inte längre bor på 62 kvadratmeter på Hornsgatan.
Från och med första juni bor vi i NYA HEMMA - som Elias kallar det efter tålmodig indoktrinering och rekognocering utanför kåken - på Åsögatan, har 49 extra kvadrat att leka med, och nästan inga möbler, för soffan, bokhyllorna, fåtöljen, soffbordet, sängborden - det mesta, egentligen - ska vara på tippen innan dess.

Lilla e:s svarta, klumpiga, trasiga bokhylla, som förfulat vårt vardagsrum i fyra år nu, har jag redan varit och tafsat på med sexkantsnyckeln. You're next har jag väst. You're next.
Det är en lisa för själen att förstöra fula möbler.

Vi planerar att ha allt bohag flyttat redan nästa helg - det finns som sagt 49 kvadrat extra att ställa in kartonger i (just nu står åtta fyllda kartonger i vardagsrummet. Det blir fler. Många fler.) - och de första lassen går redan nu i helgen. Samtidigt som vi ska städa ur källaren, och inte minst shoppa upp alla mina blodspengar från gamla jobbet på Stalands, Bolia, Mio, IKEA och gud vet var.
Dessutom har vi en tidning att göra...

De närmaste veckorna kommer antagligen att bli de mest hektiska och knasiga i mitt liv (möjligen förutom min första vecka som pappa) och jag ska försöka blogga så mycket jag kan. Det här är det tredje största som någonsin hänt mig, efter lilla e och Elias, som får finna sig i att dela förstaplatsen, för de hänger ju på sätt och vis ihop.
Apropå det, så firar jag och lilla e fem år som förlovade (och likväl levande i synd) på torsdag. Som om det inte var nog att hålla reda på. ;)

Sa jag att den är 49 kvadrat större?
Det gjorde jag visst.
49.

1 Comments:

Blogger Space babe said...

Vänta, Firefox stoppade just ett pop-up-fönster, har du börjat med reklam?

Förresten: INFLYTTNIGSFEST, INFLYTTNINGSFEST, INFLYTTNIGSFEST!

24 May, 2007 10:28  

Post a Comment

<< Home