Sunday, March 25, 2007

Två år och på bättringsvägen

Sin andra fördelsedag, den tredje om man räknar själva födelsen, tillbringade Elias med varierande grader av feber, och, som synes på bilderna, med varierande grader av humör (som mest hade den rödmosiga stackars lilla gubbskrutten 40,0 och mådde därefter)...
...och i natt på hans två-år-och-en-dag-dag vaknade jag vid fyratiden - eller klockan kanske var fem, eller tre, det är knepigt det där med sommartid, av att han hade frossa och stammade, eller åtminstone lät det så.

BLUBLUBLUBLU BLU BLUBLU BAMSEN BLU BLU BLUBLUB sade han, och efter att ha hittat Bamsen (av någon anledning låg han på golvet, på lilla e:s sida av sängen) och kokat lite välling oh stoppat MAMMAS TÄCKE om honom slocknade han igen och vaknade kvart i tio (egentligen kvart i nio, men ändå!) - feberfri.

Jag var något mindre trött än mamma, så jag gick upp och konstaterade att Elias bara ville ha mjölk, russin och överblivna salta pinnar till frukost, och eftersom jag är en svag människa ibland så fick han mjölk, russin och överblivna salta pinnar.

Under dagen har vi också konstaterat att han gillar sin nya brandbil skarpt, att han än så länge föredrar sina invanda avsnitt av Brum och Pingu framför sina nya avsnitt av Brum och Pingu (men det kommer. Hoppas vi.) och att han trivs i sin nya tripptrapp-stol som pappa mot alla odds lyckades montera i går kväll, men att det inte för den skull blir lättare att få honom att sitta still i den och äta.

Våren kom på allvar också, förresten, med strålande sol och efter ett tag lite ljumma vindar, så jag tog Elias på en lång vagns- och tittatågen-promenad på eftermiddagen. Skönt för oss båda att känna solvärme igen. Den där bron över spåren invid Tantogården är lite läskig, när en joggare springer förbi vibrerar hela bron, men ur train- plane- och bus-spottingsynpunkt är den svårslagen. Elias börjar så sakteliga fatta att FLYGPLAN nog är ännu häftigare än tåg, även om de inte säger VAAAAO när de susar förbi under ens fötter. Vänta bara.

Nu ikväll har jag varit och uträttat en massa pappersarbete, och dessutom druckit kaffe efter klockan 18 (alltså 19), till och med efter klockan 20 (alltså 21) så jag räknar inte med att kunna knoppa in förrän tidigast klockan 02 (alltså 03). Följaktligen kommer det att bli en tuff dag på jobbet i morgon. Även om jag ställt om väckarklockan.
Men det mesta är rätt bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home