Tuesday, January 02, 2007

Nytt år, nytt jobb

Idag skrev jag på, så då får det väl betraktas som officiellt - den 16 januari börjar jag mitt nya jobb som redaktionssekreterare på hemelektronik- och pryltidningen M3 - Digital World. Det har varit klart sedan ett par dagar före jul, men jag har inte velat trotsa gudarna genom att ta ut något i förskott.

Det känns fruktansvärt skönt att vara tillbaka i journalistiken på allvar igen, och jobbet känns stimulerande och dessutom som ett rejält kliv framåt rent karriärmässigt (nog för att jag haft en jäkla massa ansvar på gamla jobbet, men mest informellt, och utsikterna att avancera var väl inte de bästa...
...inte ens om min tjänst inte hade blivit insparad, alltså. Nu måste jag faktiskt skryta lite: jag landade ett fast jobb, ett fast journalistjobb - efter tre år, let's face it, på annat håll - på tre veckor! Hade jag vetat att det var möjligt hade jag försökt mycket tidigare...).

Enda smolket i glädjebägaren är att lilla e, som just nu plöjer Liza Marklunds Annika Bengtzon-böcker, har börjat kalla mig Eva-Britt (efter den ondskefulla redaktionssekreteraren på Kvällspressen).

Och ja, fammo och faffa - vi kommer och hälsar på en sväng innan jag börjar. Får se om det blir på torsdagen eller fredagen.

Lite om bloggens huvudperson också: Elias har sagt "soffan", "gå ut gunga", "stol", "hemma" och, öh, "high score" idag. Och det är bara de nya grejerna.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej där!
Än en gång GRATTIS till nya jobbet
på det nya året och VARMT välkomna
till Fagersta nästa vecka hälsar
Fammo och Faffa

02 January, 2007 13:17  
Anonymous Anonymous said...

Grattis till nytt jobb! Riktigt roligt! Eftersom jag nu förtiden också har ett riktigt jobb i den stora staden så kanske det skulle vara möjligt att ta det där besöket någon gång. Det som vi planerade 2004, eller när det nu var.

Grattis igen!
//Jenny

05 January, 2007 05:39  
Anonymous Anonymous said...

Grattis ;-)

25 January, 2007 13:47  

Post a Comment

<< Home