Thursday, November 16, 2006

Ja- och nejfrågor

Så kan det gå, man sticker på ett möte i kåken och kommer hem tre och en halv timme som adjungerad revisor i en bostadsrättsförening. Vi lever i intressanta tider.

Innan någon av mina nära och kära som vet hur min privatekonomi ser ut sätter i halsen och får panik - nej, det är bara en formalitet, och jag tänker bara inneha titeln tills det finns anledning att skaffa någon med revisionskompetens.
Jag kommer inte att ha ekonomiskt ansvar för en eventuell fastighetsaffär i niosiffrorsklassen.
Inte för att det skulle vara så svårt.
Det blir snyggt i cv:t, kanske, hursomhelst.

Andra som tagit vuxenpoäng i veckan: tja, främst Elias. Det känns som om han är på väg att klättra uppåt igen efter en tids platåpromenad. Det är främst manifesterat att han klättrar, betydligt mer smidigt och våghalsigt än förr. Hittills har han bara slagit sig litegrann, men vi bävar.

Dessutom är det ett väldigt snack på honom. Han använder konsekvent "DÄR bollen" och sådana saker ("där" är tydligen ett ord som passar bäst i affekterad falsett) men han springer hellre och hämtar bollfan än att peka på den. Vem kan klandra honom, i och för sig. Och sedan är det det där med "Ja!" och "Nej!" som börjar komma på allvar. Gör man något han inte vill får man numera ibland höra "NEJNEJNEJNEJNEJ" innan han börjar skrika. Gör man något överhuvudtaget är det bäst för öronen att man frågar först. Han är en liten ja-sägare, allt som oftast. Det var det som knäckte det sista dagismotståndet för den här gången. Nu säger jag bara "Vill du gå och äta frukost?" "Vill du ha en smörgås?", när det är dags för överlämning och han säger "JA!" och pinnar iväg till närmaste fröken. Som jag alltid sagt - ge honom mat och han älskar dig för evigt. Ibland vinkar han till mig när jag går.

Ikväll, mellan att jag kom hem från jobbet (första arbetsdagen efter flunsan var igår, inte för att jag kände mig utvilad) och att jag hastade iväg till mötet, satt han i mitt knä och klappade mig på kinden innan han drog mig i örat och sa "örat". Det kändes väldigt socialt.
Sedan åt han nästan hela sin middag själv, med skeden.
Vår stora fina pojke.

Jaja, lugn, framstegen finns på video.

Slutligen presenterar Daddy Fool låtlistan till novembers nattplatta - den bästa mixen hittills om jag får säga det själv. Den ska vagga mig till sömns nu.

01 The Last Goodbye - James Morrison
02 Gatekeeper (One Room One Hour Mix) - Feist
03 Shibuya - Brian Reitzell & Roger J Manning Jr
04 Just Hold Me - Maria Mena
05 Must - Oddjob
06 Midnite Cruiser - Rebecka Törnqvist & Sara Isaksson
07 More Than This - Roxy Music
08 5.55 - Charlotte Gainsbourg
09 I Guess I Should Feel Something - Andreas Mattsson
10 Into The Wasteland - Filur feat Stina Nordenstam
11 Song For Maggie - Jazzamor
12 A New Day - Richie Hawtin
13 (Another Song) All Over Again - Justin Timberlake
14 Borders - Whitest Boy Alive
15 99 Reasons - Sinan feat Omenzeter
16 Alma - Teddybears
17 Mellow Madness - Quincy Jones
18 Guitar Flute & String - Moby
19 Words Of Tranquility - Koop

0 Comments:

Post a Comment

<< Home