Tuesday, October 10, 2006

Ny sängfösare

Tiden går, och ännu en nattplatta har spelat ut sin roll. Här är tonerna som ska leda oss genom oktobermörkret:

01 Coldplay - Talk
02 Koop - Whenever There Is You
03 The Venus In Furs - Tumbling Down
04 Moby - The Sky Is broken
05 Pet Shop Boys - Luna Park
06 George Michael & Astrud Gilberto - Desafinado
07 Elton John - Shine On Through (Thom Bell version)
08 Spiritualized - 200 Bars
09 Groove Armada - At The River
10 The Magic Numbers - I See You You See Me
11 Sting - Fragile
12 Moloko - The Time is Now
13 Planet Funk - Chase The Sun
14 Miriam Makeba - In Time
15 Stina Nordenstam - I See You Again
16 Bliss - Sleep Will Come


Den funkar så här långt.

Annars är det mesta okej. En bajsrapport igen, dock - det var länge sedan sist, ju! - och nu är problemet att han är lös i magen i stället för hård. Så i stället för att mygla i honom katrinplommonpuré myglar vi i honom blåbärspuré. Undrar om han märker någon skillnad.

("Aldrig blir de nöjda" tänker Elias och pruttar ner en pyjamas till.)

Annars är det bra, förutom att han fortfarande är lite hostig - vi hade någon konspirationsteori om att det kunde vara håningen som han får för sin hals som gjorde honom lös i magen, så i går kväll nattade vi honom utan håning och ja, det var den nattsömnen det...

Två grejer som är så stora att jag skulle skrivit massor om dem om inte klockan varit så mycket och jag måste sätta punkt innan jag slocknar. Han har börjat peka på saker (hur vi lärde honom tar jag nästa gång) och ett par gånger de senaste dagarna har han äntligen, äntligen, äntligen, härmat oss när vi sagt "Elias". "Ejijah" är ju inte så dumt alls!

Dagis? Går jättebra!

Varje gång jag ska föra över bilder från kameran till datorn sänker jag Internet Explorer. Mysko.

2 Comments:

Blogger Space babe said...

Kan man inte få dina plattor på nåt sätt? Puss.

11 October, 2006 11:49  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Jag kan inte svara på den frågan utan ber att få hänvisa till min jurist. ;)

17 October, 2006 15:04  

Post a Comment

<< Home