Friday, December 29, 2006

Stormen före lugnet

<- Stoppa snoret!

Nu är hela familjen snuvig. Lilla e trotsar sin snuva och sitter i skrivande stund med moster och tar sig en öl eller två - det har hon förtjänat - och i förrgår var jag och ett antal värdefulla vänner och karaokade oss på Kickis.
High life.
Det är överraskande hur mycket man orkar fast man har snuva. Och min röst hamnar ett par snäpp närmare såväl Elvis som Liam Gallaghers när den kryllar av bacillusker.

Javisst ja, det har ju varit jul också. Paketen är levererarde, släkten har åkt hem, det mesta av papperen är undanstädade - det komliceras något av att Svenska Bostäder har den goda smaken att måla om återvinningsrummet I JULHELGEN, men men - och jag tar mig just ett glas Laphroaig (för att kurera snuvan) och var just inne och strök Elias över ryggen efter att han vaknade till.

Efter några dagar med kraftigt förryckt dygnsrytm verkar han vara på väg att landa i gamla vanor igen. Men han vaknade som sagt nyss... och nu tyckte jag att jag hörde ett gnäll igen, ska kolla...

...nej, det var nog falskt alarm. Den här gången. Han somnade på sju minuter ikväll, så jag anar ugglor.

Elias har fått massor av presenter; saker som pusslas och rullar och piper och tutar och pratar och låter och i den kakafoni av nya ljud som lagts till lägenhetens ambiens finns också alla dessa ORD. Han härmar oss obehindrat nu, känns det som, åtminstone när han känner för det, så pappa har slutat svära. Det är en rejäl omställning. När jag slår tån i något - ty sådan är min natur - är det JÄÄÄÄäääärnspikar! jag pressar fram mellan vitnande läppar.

Nya grejer varje dag.

Pappa köpte en ny färgskrivare till sig och mamma. Bland mycket annat. Över huvud taget blev det väldiga klappvolymer; tack och lov fick jag strax före jul klart för mig att jag hade råd att köpa klapparna också, men det är en annan historia.
Som får vänta i några dagar till.

Det har varit hektiska dagar, så nu ser vi fram emot en nyårsafton med bara oss tre och kanske en flaska medelmåttigt mousserande vin. Det finns så mycket tid att festa.

Mitt nyårslöfte får väl bli att lägga in de senaste månadernas bilder...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home