Tuesday, December 19, 2006

Nej se det... regnar

Det ser onekligen ut att bli en grön jul för Elias även den här gången. Snön började falla strax efter fyra i eftermiddags, och allt såg väldigt lovande ut tills den övergick i mildväder och regn för någon timme sedan. Nu är bara en tunn hinna slask kvar på Hornsgatan.

Inte för att jag klagr så värst mycket - om Daddy Fool ser det är snöns existensberättigande begränsat till perioden 23 december - 6 januari, och sedan kan, vad mig anbelangar, våren börja. Förra vintern, som varade mellan den 25 december och mitten av april, var alltså rent ut sagt för jäklig.

"För jäklig" får man inte säga numera, eftersom Elias härmande gått in i overdrive. Idag var orden på modet "kille" och "galopp" (ja inte vet jag) och när man pekar på hans stövlar och frågar "vad är det"? blir svaret "tövlan" och listan på de ord han behärskar är för lång för att man ens ska orka göra upp den längre.

Idag hade han visst varit lite trött och hängig på gagis, men när han kom hem var det som bortblåst, han var inte i närheten av febertemperaturer och så hyperaktiv att vi höll på att aldrig få honom i säng. Just nu har han dessutom en fas när han vägrar ligga i spjälsängen utan rumstrerar om mellan mig och lilla e och drar henne i håret och river mig i ansiktet och sparkar oss båda både här och, tyvärr, där.

Fem dagar kvar till jul. Måtte jag överleva.
Till råga på allt har jag andra saker att tänka på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home