Monday, October 31, 2005

Same same, but different

<- Bravo farsan - det var på tiden!

Idag klockan 17:15 loggade jag ut, tog på mig jackan, drog passerkortet genom läsaren och lämnade kontoret på min sista dag som projektanställd.

I morgon klockan 09:00 (typ) drar jag passerkortet genom läsaren, går in på kontoret och loggar in på min första dag som tillsvidareanställd.

Det tog fem och ett halvt år, tre utlasningar, diverse inhopp och en alldeles för lång tid på A-kassa, och det blev knappast den arbetsplats eller de arbetsuppgifter jag hade förväntat mig.
Men fan vad skönt.

Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle vara "oansvarig" nog att skaffa barn innan jag hade ett fast jobb. Nu gick det ju ganska bra ändå.
Och även om "fast anställning" inte är någon garanti för permanent anställning, så är det uppsägningstid och pension och, ja, trygghet, om än bara på papper.
Just nu räcker det gott.

Fammo sponsrade en flaska Moet et Chandon. Har nog aldrig druckit något med så lågt APK-värde förr. Men smakmässigt fick det mig till slut att förstå vitsen med champagne.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

GRATTIS! Jag har kommit fram till samma sak som du - ibland får man prioritera trygghet och relationer framför "det där coola jobbet".
Kram till er alla tre!

01 November, 2005 00:48  
Anonymous Anonymous said...

Ett stort GRATTIS! Det var väl inte en dag för tidigt. Och jag håller med Lillskutt - det är ibland bättre att veta vad man har än att ständigt gå omkring i ovisshet...
Kram på er!
...sa Åsa

01 November, 2005 11:06  
Anonymous Anonymous said...

Grattis som fan!

02 November, 2005 14:06  

Post a Comment

<< Home