Tuesday, August 26, 2008

Dialoger en vanlig augustieftermiddag

På vägen från dagis till Ringens Köpcentrum:

"Där stod jag och tittade när pappa sprang!"
"Ja, det är riktigt. Tyckte du att jag var duktig på att springa?"
"Det var ingen konst!"
"Hörru..."

"Där åkte jag upp bussen till mammas jobb!"
"Ja, det gjorde du."
"Ska vi gå till mammas jobb?"
"Nä, inte idag, mamma har nog jättemycket att göra."
"Mamma kommer inte hem."
"Joo då, ikväll kommer hon. Sent ikväll när du har gått och lagt dig."
"Nää."
"Joo."
"Nää. Mamma kommer inte. Gråt pappa, gråt!"
"Hörru..."

"Där gick jag på bussen till Sickla!"
"Japp. Tänk att du minns det."
"Där åkte jag ruschekana!"
"Ja, och studsade studsmatta och lekte med bollarna."
"Mmm. Vill ha glass."
"Nä, det är inte glassdag.
"Men de e fredag idag, då vill jag ha glass."
"Det är tisdag."
"Va kommer efter tisdag?"
"Efter tisdag kommer onsdag."
"Va kommer efter onsdag?"
"Efter onsdag kommer torsdag."
"Va kommer efter torsdag?"
"DÅ kommer fredag."
"Va kommer efter fredag?"
"Lördag."
"Då får man godis. Va kommer efter lördag?"
"Söndag."
"Va kommer efter söndag?"
"Måndag."
"Va kommer efter måndag?"
"Då är det tisdag igen."
"Mm... vill ha glass."
"Hörru..."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home