Tuesday, April 05, 2005

Nu med 10% mer bebis

<- Kallar du mig tjockis EN GÅNG TILL, då jäää...

Jahapp, det blir en nattlig uppdatering igen, men den här gången har jag sovit från 18 till 23, så det är inte så illa som det verkar. Var tillbaka på jobbet i morse, och eftersom lillen krävde kvällsmat, nattmacka och vickning med påbackning i går var det en ganska trött Daddy Fool som hasade in på kontoret klockan sju i morse och fann...

...sågspån. Alltså, man är borta i två veckor och allt faller samman. Skrivborden var borta och den änden av våningsplanet hade blivit byggplats. När jag via deduktiv analys fått klart för mig att a) det här är inget aprilskämt som gått över styr och b) desken inte lagts ner sedan påsk, så jag borde ha ett jobb att gå till... nånstans... tog irrandet vid.

Efter en del spring i trappor träffade jag på en morgonpigg kille på planet ovanför som visste ungefär var vi satt, och sedan var det bara att ringa sin egen telefon för att hitta rätt skrivbord.

Chefen ringde precis när jag satt mig.

"Jag glömde visst att tala om att vi har flyttat."
"Nähä?"

Det var det mest dramatiska den här arbetsdagen. Många som gratulerade, dock. Och vädret var så suveränt att jag trotsade tröttheten och promenerade halvvägs hem - hade nog promenerat hela vägen om jag inte haft bråttom till dagens stora begivenhet. Besök på BVC. Grabbens frosseri har sannerligen haft effekt, och han vägde in på 3340 gram, alltså nästan tre hektos ökning på en knapp vecka. Jag har gått runt och inbillat mig att han blivit lite biffigare de senaste dagarna, och det var skönt att få det bekräftat. Han växer faktiskt på alla ledder samtidigt.

Sedan hem, och även om jag nog egentligen hade velat tillbringa kvällen på Hammarbys allsvenska genrepet på Söderstadion, rannsakade jag hastigt min själ, och slocknade.

Efter en femtimmars tupplur är man faktiskt riktigt hyfsat redo att möta världen igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home