Thursday, March 24, 2005

Men NU händer det grejer!

Så här började det: Klockan 05:30 i morse bestämde sig den "riktiga" slemproppen för att ge sig av (den från igår var nog bara några bitar som Eddie Izzard fått lilla e att skratta loss). Hon noterade detta, och att hon hade lite magont, kastade en blick på sin sovande klumpeduns intill, och lät honom sova vidare medan hon klev upp, lagade kaffe och lade patiens.

Klockan åtta - pip - väckte hon Daddy Fool med orden "Jag tror att vi kanske får ett torsdagsbarn."
"Ehvadådusägervamendetärju...? Oj." Hon var så stencool att det tog ett par sekunder extra för mig att ta henne på allvar och faktiskt vakna. Men sedan dess har jag varit oförskämt pigg, packat det sista, handlat, dammsugit och räknat värkar (i skrivande stund, 12:03, är det femminutersintervaller som gäller, så nästa ska komma precis...
...
...nu...
...och de pågår i 45-60 sekunder. Smärtan börjar bli lite jobbig, men vattnet har inte gått ännu. Enda krisen - vi har slut på energidryck (redan!!!). Frågan är om jag törs sticka till affären igen.

Har ringt och skrämt upp farmor, mormor och moster - de insisterade - så om det här trots allt är falskt alarm blir jag, för att uttrycka det milt, förnärmad.

That's it for now.

Dagens...
..."inte-så-dum-fråga-som-det-låter"
Hur märker man att vattnet går om man ligger i badet?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home