Wednesday, March 23, 2005

Ett gott skratt förlänger livet

...men det förkortar uppenbarligen inte graviditeten. Tydligen missade jag nåt riktigt kul när Eddie Izzard uppträdde på Cirkus i söndags, så jag och lilla e tog tillfället i akt att kolla in några av hans tidigare shower under kvällen (lustigt att det inte blivit av förrän nu!). Ojämnt, fladdrigt, men bitvis fullkomligt lysande. Två extremt lösryckta citat som kommer att stanna kvar länge i skallen:

"Day one: Rang bell. Cat fucked off. Day two: Rang bell. Cat said he had eaten early. [...] Day four: Cat rang bell. I got very hungry." (Pavlovs anteckningar från sitt tämligen misslyckade försök att upprepa hund-exprimentet på katter - från showen Definite Article)
"Hans, I vont you to zvallov zis golf ball." (Heimlich-metoden på ett tidigt utvecklingsstadium - från showen Dress To Kill)

Annars: nada. Lite ont i magen (inte jag, alltså, utan lilla e) men det var förmodligen bara skrattkramp.

Det börjar bli ruskigt tight om jag ska kunna jobba i påsk. Scenariot att vi fortfarande inte ska ha fått barn innan lördag är... gah, plågsamt.

Ska man försöka se något positivt så är det väl i så fall att jag tror att när värkarna väl sätter igång, kommer vi mest att tänka "Äntligen!" snarare än "Hjälp!". Vi har varit "färdiga" (även om man nog aldrig egentligen kan förbereda sig på en sådan här upplevelse - man kan lura sig själv i varierande grad, men sedan blir det trial and error oavsett vilket. Ändå är det den naturligaste saken i världen. Go figure.) så länge nu.

...och medan vi gick in i vecka 42 stod livet, universum och allting stilla,
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Och ja, jag har köpt batterierna.

Vi är inbokade på MVC 9:30 i morgon. Dags att gå tiill sängs, alltså.

Dagens...
...förlossningsassociation:
Säkert Eddie Izzards fel, men jag kan inte låta bli att göra mig lustig över att sista fasen av förlossningen kallas 'utdrivningsskedet'. Kan inte låta bli att få en bild av exorcism, Max von Sydow och Linda Blair i huvudet, vigvatten och "The power of Christ COMPELS YOU!" Sedan blandar jag in Mia Farrow i Rosemary's Baby och analogin blir plötsligt väldigt otäck och faller därpå välsignat samman.
...tidrapport: 208 timmar över AND COUNTING...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home