Monday, March 21, 2005

"Nu tittar vi på testbilden"

...sade lilla e just med en konstaterande suck. När som helst kommer den att övergå i Myrornas Krig - så 1900-tal det uttrycket känns! - och den enda front där det är kav lugnt är, i vanlig ordning, magen.

I morgon (idag, faktiskt) ska jag dessutom till jobbet igen. De blir nog överraskade. Schemat är lagt så att jag är ledig tisdag-fredag och egentligen ska jobba påskafton-påskdagen (känns dumt att slösa pappadagar på halvdagar, så om lilla e känner att hon klarar sig utan mig... nå, lång historia, relativt poänglös.)
Det kan bli en nagelbitare.

Så... vad har mamma och pappa gjort idag? Ungefär vad vi gjorde igår, plus en liten promenad.
Vi tog en sväng till apoteket. Funderade för ett ögonblick på att köpa ett grav-test bara för att få se deras miner. ("Eh... jag tror att ni kan spara pengarna...") men struntade i det. Återigen konsumerat rent löjliga mängder skräpkultur. Spelat Pro Evolution Soccer 4 (jag) och Moorhuhn (lilla e).

Namnfrågan har varit uppe igen. Just nu ligger Andreas eller Emelie i täten, men Sandra (som jag trodde fortfarande låg i topp innan lilla e läste utkastet. Där ser man...) är en stark utmanare och jag pitchar fortfarande hyfsat hårt för Elias, men det är som att banka huvudet mot en vägg. I gengäld blockerar jag effektivt Alexander från att ens komma upp till seriös diskussion.

Det är the clash of the titans, fullt jämförbar med nedrustningsförhandlingarna på 80-talet. Det enda man kan konstatera är att a) ingenting är avgjort och b) vi inte kommer att ha en aning förrän vi ser bebisen live.

Och just det - c) Namn som Kevin och Wilma går fetbort.

Hela tillvaron är försatt i vänteläge, så på ett sätt ska det nästan bli skönt att gå upp till jobbet i morgon. Om nu, peppar peppar ta i trä, inget händer under natten...

168 timmar över AND COUNTING...

Dagens...
...kitsch:
Vilka borde spela huvudrollerna i en remake av Whatever happened to Baby Jane? Jag tyckte Faye Dunaway i titelrollen, lilla e tyckte Meryl Streep, men att Debra Winger är gjuten som Blanche kunde vi i alla fall enas om. Som Flagg? Philip Seymour Hoffman, inte ens något att diskutera om.
...andra citat från mamma: "El Niño ska han heta! Haha!"
...tredje citat från mamma: "Värst vad mycket du hade att skriva om ingenting!" Jotack, jag är rätt nöjd själv. Men nu får det räcka.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Mattias.
STORT GRATTIS!!!!
Kram, maja

30 March, 2005 00:32  

Post a Comment

<< Home