Thursday, August 03, 2006

Korgosse

En dag kvar. Jag har nog inte fattat det än, att i morgon kväll tar jag av mig jobbkostymen (okej, det har mest varit Caprishorts och t-shirt den här sommaren) och klär på mig pappakostymen på heltid ett tag (förmodligen Caprishorts och t-shirt, bara med lite fler matfläckar).

Det ska bli härligt.

Men jag har så mycket kvar att överlämna att det finns lite risk att det blir lördag innan jag kommer hem. Men ändå.

Ikväll fångade jag något fascinerande på videon. Elias sjöng. Inte måttligt heller.
Enligt lilla e var det något han började med idag.
Låten i fråga är en visa med den intrikata texten

Nyss så träffa' jag en krokodil
som körde runt (klapp klapp) i en bil
han var tjock å fet
och blåste i trumpet
men bilen var för trång
och svansen var för lång
så den fick ligga på ett litet flak där bak


Varje gång vi kom till Men bilen var för trång så började han, typ, pratasjungajoddeljollerjojka långa drapor i vad som lät som ett försök att härma oss. Helt otroligt coolt.

Han babblar väldigt mycket över huvud taget, på sitt eget melodiska, vackra språk.

Hammarby spelade ikväll, och efter en halvlek hade jag fått nog och nattade Elias. Lade honom i spjälsängen direkt och han tog det med gott mod och somnade utan utbrott efter en dryg halvtimme. När jag slog på tv:n igen hade Bajen gjort tre mål.
Jag ska nog natta honom varje gång det är match i fortsättningen.

Precis innan han somnade viskade han "Pappa". Bara en sån sak.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej, du underbart duktiga skribent! Jag önskar att min hialösa son vore lika duktig att berätta om mitt lilla barnbarn, Gustaf. Men han är erbarmlig miserabel på att höra av sig, så i smyg följer jag din Elias uppväxt. De är ungefär lika gamla. Och lika söta! Hoppas du begagnar hemsidan länge, länge. Eljest måste jag förmå min habile son att starta en liknande. Huruvida det kan ske.
Mvh, Aina

06 August, 2006 06:12  
Anonymous Anonymous said...

Hej, du underbart duktiga skribent! Jag önskar att min hialösa son vore lika duktig att berätta om mitt lilla barnbarn, Gustaf. Men han är erbarmlig miserabel på att höra av sig, så i smyg följer jag din Elias uppväxt. De är ungefär lika gamla. Och lika söta! Hoppas du begagnar hemsidan länge, länge. Eljest måste jag förmå min habile son att starta en liknande. Huruvida det kan ske.
Mvh, Aina

06 August, 2006 06:14  

Post a Comment

<< Home