Sunday, July 09, 2006

32 i skuggan

Nej, förlåt, jag vet att det inte har blivit så mycket skrivet här, fastän Elias växer så det knakar (kalaskulan är extra pussvänlig just idag). För eftervärlden kan jag passa på att nämna att det har varit en underbar sommarvecka, även om det varit på gränsen till för varmt, och att värmerekordet i sovrummet nu är 28,5 grader. Korsdrag eller inte - snart tar vi banne mig upp fläktarna.

Så jag skyller på värmen - och, förstås på jobbet där jag väl är i princip ensam kvar från och med i morgon.

Tack gode Gud att fotbolls-VM är över! Projektet har varit nära att ta knäcken på mig, men om någon trodde att det skulle bli lugn och ro för stackars Daddy Fool efter det har vederbörande tvärfel. Nästa projekt är inte riktigt lika omfattande, men å andra sidan måste jag göra två personers vanliga jobb under tiden också.

26 dagar.

Elias sov över hos mommo för första gången i fredags, medan jag och lilla e äntligen tog chansen att se Depeche Mode live. Konserten blev extremt hyllad i alla tidningar, men vi kände väl inte den där riktiga evangeliestämningen med tanke på att vi stod rätt långt bak. Och hela grejen med att höra Stripped och andra klassiker i dagsljus och med flaggorna vajande i vinden var lite, eh, fel. Det låg väl bara i sakens natur att vågen gick runt på läktaren innan konserten började. Vågen. På Depeche. Hallå?
Fast det var förstås skitbra ändå.

Elias översovande gick bra, det också. Ytterligare en sak vi inte behöver oroa oss för längre.
Hans favoritord är fortfarande "sko", och hans fotfetisch känns ännu mindre sund nu när han har börjat bita oss i tårna i stället för att bara "pussa" på dem. Dessutom stampar han oss allt oftare på fötterna (när han inte pussar på fötter eller biter på fötter, alltså). Andra framsteg är att lilla e har fått honom att säga "Iaaaaooo" när hon frågar "Vad säger kissen?" men jag misstänker att det är en betingad reflex eftersom han nästan alltid följer upp det med att säga "sko" igen.
Antingen det eller så har han snöat in på Mästerkatten i Stövlar.

Nu oroar jag mig mest för om jag ska lyckas ta mig igenom de fyra veckorna massiv jobbstress som återstår innan pappaledigheten tar vid.
Fortsättning följer.

Men det ska visst bli svalare i morgon.

Just nu passerar förresten en massa tutgalna italienare vårt vardagsrumsfönster. Man undrar ju hur det hade låtit om Sverige hade vunnit VM.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home