Wednesday, May 10, 2006

Gå i solen

<- Elias dyker upp igen!

Nu har pappa snuva igen, dessutom 38,5 graders feber, och Elias - som haft sällsamt robust hälsa sedan typ september - har insann börjat snora han med. Men än så länge är han på gott humör.
Det är mer än man kan säga om hans pappa. Jag blir enormt mesig när jag har snuva, och när lilla e gav mig te med håning på sängen i morse föll jag nästan i gråt av tacksamhet. Mushy mushy.

Det är ju så, det där ständiga fenomenet, att när våren slår till tar hela Stockholm av sig alldeles för mycket kläder på alldeles för kort tid och den sjukdomschockattack som följer är egentligen helt logisk.
Dessutom har jag inte ens börjat snacka om pollen. Inte för att jag brukar ha besvär med det, men det kan ju åtminstone inte bli värre om jag stjäl lilla e:s Clarityn. Såvida inte mina igenmurade och rinnande ögon sviker mig och jag råkar ta hennes P-piller i stället. I mitt nuvarande tillstånd kan man inte utesluta någonting.

Hur som helst, helgen tillbringade vi till största delen utomhus. Elias idggar skarpt att fnutta omkring på gräsmattor (och, tyvärr, på cykelbanor, vilket komplicerar saker och ting) och i lördags sprang vi omkring i tre timmar i Drakensbergsparken, och i söndags ungefär på mommos innergård.
Elias älskar gräs. Springa i gräs, sitta i gräs, äta gräs, dra upp gräs och kasta gräs på mamma och pappa.

Och det här med att ettåringar (okej, trettonochenhalvmånaderingar) ska vara blyga och mammapappiga stämmer åtminstone inte in på honom. Visst tittar han bakåt ibland när han ger sig ut på sina djupledsruscher, så flinar han och springer vidare.
Vill vi ha honom på ett specifikt ställe får vi helt enkelt bära honom.

Brun har han också blivit. Vi är fortfarande lite försiktiga med solen - han klär i keps dessutom - men i år ska han slippa ligga under ett svart solskyddsnät i barnvagnen i alla fall. Synd bara att han inte tycker att solglasögonen är bekväma.

Bilder. Jaja, till helgen.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Uschanimej, förkylningar är aldrig skoj. Helst inte när solen lyser sådär retfullt utanför fönstret ...
När du blir kry borde vi boka musik-kväll, tycker jag!
Ha det, och hälsa familjen!

11 May, 2006 00:37  

Post a Comment

<< Home