Sunday, April 09, 2006

You can walk the walk

<- Nåt spännande på gatan..?

Gud vad helgerna går fort. Vi har haft trettio olika saker att ordna, och har väl hunnit med ungefär hälften av dem (de sista tackkorten får jag ta i morgon, tvätten kan vi fixa i Fagersta - så nu vet du det, morsan! ;) - resten är mer eller mindre i hamn).

<- ...nähä, men där är ju pappa! Tittut!

Idag blev en mindre produktiv dag än man kanske hade kunnat hoppas på, eftersom solen öste ner och man fick Jakob Hellmans Vintern dör i sinnet och lilla e var sugen på en Coburgare, av den art som bara säljs i en specifik korvmoj på Nybrogatan 57 - med hemlig specialdressing och surkål i baguettebröd - så vi tog en rejäl vårpromenad. Tog vårjackorna. Det var lite överambitiöst, för det blåste också.

<- På väg till mommo, med solen i ryggen och mössan käckt på svaj...

På hemvägen kollade lilla e efter en ny jacka i nuttifnutton olika butiker men hittade ingen som riktigt funkade.
På Cubus fick Elias nog och började uppfordrande säga "Mamma. Mamma. Mamma." hela tiden.
"Där är mamma", sade jag.
"Här är mamma", sade mamma, men han verkade inte övertygad.
Måste ha berott på att mamma bytte jacka hela tiden.

"Jag borde ha köpt den där sista i alla fall", huttrade hon när vi kom ner till Västerlånggatan.

Men hem kom vi, sent men med alla fingrar i behåll, efter ett stopp hos mommo. Elias promenerade sista biten, medan mamma och pappa höll honom i hand. Han gillar att promenera. Oerhört mycket. Och nu när han har vant sig vid skorna lär det väl bli regel snarare än undantag. Lugn, promenadbild finns.

<- Hemma igen och full fart som vanligt...

Frågan när jag ska klippa mig ordentligt har kommit upp upprepade gånger från nära och kära (och annat löst folk). Har äntligen hittat ett svar som till och med min far bör bli nöjd med, och som sätter press på lilla e: Nästa gång Elias klipper sig ordentligt.

Undrar om jag överlever fram till helgen...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hello!
Vi har ju lovat helpension och
däri ingår väl tvätt??
Längtar till torsdag.....Välkomna!
PoK från Fammo o Faffa

11 April, 2006 12:37  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Tack tack! Om ni undrar över de uteblivna bilderna har jag haft fullt upp med de rörliga. Tror att det blir rätt bra.

Och en glad nyhet till - såg mig själv i spegeln i förrgår morse och tänkte "Det här går inte längre". Så nu har jag klippt mig.

12 April, 2006 05:03  
Anonymous Anonymous said...

TACK!!!!!!
F & DHA

12 April, 2006 06:05  

Post a Comment

<< Home