Tuesday, May 16, 2006

Krasch bom bang

<- Kvällen som beskrivs nedan dokumenterades av en annan filosof. Gitarren var för övrigt boven i dramat...

Det har varit en sådan där inledning på veckan. I söndags kväll tog jag och filosoferna en runda på stan som blev både betydligt senare och blötare än det var tänkt. Kom i och för sig hem i hyfsad tid - vilket säger en del om grundförutsättningarna - och kände att jag ändå hade hyfsade förutsättningar att hinna återhämta mig inför den jobbigaste arbetsveckan på mycket, mycket länge.

Klockan fem igår morse vaknade Elias på helt fel sida och så var det med den vilan. Med gemensamma krafter lyckades vi vyssja honom till hyfsat lugn igen omkring halv sju, jag gick och lade mig igen, men insåg att jag behövde gå på muggen och sedan var det liksom ingen vits med att försöka sova en sketen halvtimme extra innan klockan ringde.

<- ...men inget ont som inte har nåt gott med sig. Här är en Elias-bild från i söndags som lever, oavsett om hårddisken gör detsamma eller ej...

Måndagen var en oändlig räcka av möten, och när jag kom hem kraschade jag ungefär samtidigt som Elias, vid niotiden (med kläderna på). Fick tio timmars nästan obruten (lilla e väckte mig och föreslog att jag skulle klä av mig. På ett platonskt och omtänksamt sätt, alltså. Jag gick henne till mötes.) och väldigt välbehövlig sömn och klev upp vid sjutiden, full av energi och redo att ta tisdagens tjur vid hornen och brotta ner fanskapet.

Då visade det sig att den nya, läckra hem-PC:n hade dött under natten. Det verkar vara nätaggregatet som givit upp anden, efter fyra i och för sig ganska intensiva veckor i det Foolska hushållet. I kväll kommer någon och hämtar den för service.

<- Kvar i kameran, och alltså inte på hårddisken, fanns åtmistone en rätt häftig bildserie på temat "Elias läser tidningen". Här är ett smakprov. Detta medför förstås att bilderna kommer att dröja ett tag till (i dagsläget är vi glada om några av de bilder vi tagit i maj har överlevt - resten har vi gudskelov backup på. Det är värre med videomaterialet...). Inte för att det verkar vara hårddisken som kraschat, men när denm är på service kan ju vad som helst hända...
...hade inte nojat så mycket över det, eftersom det knappast är hårddisken det är fel på, om inte snubben på telefonsupporten hade tjatat om det. Tack för den ångesten.

Nå; det blir i alla fall mer tid över för att leka med lillgubben.
Och jobbprojektet rullar på framåt rätt så bra, trots allt.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hade aldrig mer tänkt besöka denna weblog (nej, jag har inte läst något). Men då det uppenbarligen är det enda sättet att få kontakt med dig numera ger du mig inget val. Hur går det med bokningen av biljetter till Gbg? Ring när du har några sekunder över...

21 May, 2006 11:15  

Post a Comment

<< Home