Sunday, June 11, 2006

Vi hade i alla fall tur med vädret

Långt mellan inläggen nu, men att påstå att den senaste dryga veckan varit hektisk är att underdriva grovt. Men nu är det värsta nog över. Även om det kommer att ta ett tag innan hjärnan är på plats ordentligt. Pappa är mer Fool än brukligt, till och med.

När jag inte suttit på jobbet eller i jobbrelaterad telefon hemma har vi i alla fall hunnit vara ute i solen lite grann. Vi åkte in till Smaka På Stockholm med fammo och faffa och gottade oss i solen. Det enda smolket var väl att Elias blev nitad av en tvåårig gangster i orange t-shirt som ville ha hans Tigger-hatt. Han fick några rejäla rivmärken på kinden. Jag skällde inte ut den lilla våldsverkaren, det gjorde hans mamma så bra.
Underligt det där, oss slår han och sparkar och klöser och skallar hej vilt, men när han ska försvara sig...
...nåja, han lär sig väl på dagis, på gott och ont. Bara en och en halv månad kvar!

Jag har redigerat ihop Elias - The Sequel. Två timmars musik- och busig ettåringskavalkad, som faffa får i födelsedagspresent. Det blev lite stressigt mot slutet, så om fammo och faffa undrar varför en bit av eftertexterna dyker upp mitt i filmen så behöver ni inte fundera - de ska inte vara där. Jag är en klantskalle.
Men i övrigt blev den rätt bra, om jag får säga det själv.

Men Elias III får nog vänta till jul, ok?

Elias gjorde VM-debut igår, med Sweden-body och i sällskap med mamma, pappa, moster, morbror, (som var smart nog att dyka upp efter 75 minuter och inte missade så mycket), Lillskutt, Maria och [this space intentionally left blank]. Han var lite gnällig - Elias, alltså - så det verkar som om han har full koll på fotbollsanalys. Eller så tyckte han att det var lite otäckt när vi skrek NEEEEEEEJJJ i korus hela tiden.
Jag tror att det var matchen, faktiskt.
Egentligen är jag väldigt trött på fotboll just nu, efter att ha jobbat med VM-projektet så länge, men det är konstigt hur lätt suget återvänder, och hur mycket man trots allt bryr sig.
Paraguay på torsdag.
Jag längtar. Faktiskt.

Han har börjat säga "Aj".
Det lär han nog få användning för.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home