Monday, May 29, 2006

Spjuver där...

Datorn är tillbaka, med hårddisken i behåll, och bildmaterialet här ska kompletteteras så snart jag har återhämtat mig från de senaste veckornas jobbstress...
...den kulminerade i att jag gick upp 05:30 i morse för att åka till kontoret och genrepa för en presskonferens och göra de sista finputsningarna av projektet. Vad det bestod i?
Det här.

Nu är jag sömnig, men alla tycker att det blev bra. Så det var väl värt det.

Elias har gett oss fullt upp de senaste dagarna. Han har varit mer än lovligt morgonpigg, och upptäcker hejvilt, alltsom oftast på fel ställe. I går morse var det min tur att ta hand om honom, och innan lilla e till ljudet av mina svordomar hade släpat sig ur sängen hade han vält kissens vattenskål två gånger, försökt välta kissen (men i stället fått sig en rejäl avrivning av henne) och massakrerat Svenskan så till den milda grad att jag fick läsa min Berglin på nätet.

Sedan tog vi med honom till tvättstugan. Det skulle vi inte ha gjort. Han försökte hoppa ner i vattenkärlet bakom tvättmaskinerna, skulle springa ut i trapphuset (och blev sur när dörren var stängd), körde upprepade gånger över oss med tvättvagnen och slängde sjok av sina nytvättade kläder på golvet.

Men det är kul i efterhand.
Han låter praktiskt taget hela tiden nu. Det är som ett eget litet språk som man både förstår och inte.

Även om datorn är tillbaka, fortsätter teknikens vidunder att mucka med oss. Den externa hårddiskens nätadapter har förlorat ett par viktiga pinnar (och nej, jag har ingen aning om hur det gick till!) och lilla e:s gamla digitalkamera verkar vara på väg att ge upp; att öppna den funkar en gång av tio. De övriga nio fäller den ihop sig själv och därmed går nio av tio lysande bilder till spillo.

Fast ikväll funkade den plötsligt, så jag passade på att ta 25 stycken i ett svep.
För trött för att lägga in dem idag, dock.
God natt...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home