Tuesday, July 11, 2006

Ja ka pa ta te

Ja, så sa Elias vid kvällens sista blöjbyte.
Nu är frågan om han menade "Jag ska bada dig" (vilket inte stämmer, än så länge är det vi som badar honom och det brukar äga rum på morgnarna), "Jag ska borsta tänderna" (vilket var helt sant för det var vad vi gjorde sedan!) eller något helt annat, typ "Dumma blöja" eller "Jag vill inte sova, jag vill rycka kissen i svansen!" eller "Summan av kvadraten av katetrarna är lika med (vad det nu är, han är nog bättre på matte än jag)"

Se där, något att bry hjärnan med innan sömnen kommer.

<- Puss på dig, mamma!

Sömn ja. I morse vaknade Elias klockan fem och gjorde väldigt klart för oss att han var väldigt pigg. Han ljög förstås, men alla våra försök att få honom att acceptera det oundvikliga och somna om nådde bara nästan ända fram. Vid halv sju gav vi upp och gick upp. Så nu är frågan varför i hela friden både lilla e och jag fortfarande är vakna.

Antagligen är vi för trötta för att gå och lägga oss.

Det blev svalare, och igår föll nog mer regn än på hela tiden efter Annandag Pingst sammanlagt, men det var fortfarande ljummet och kvalmigt och det är först nu ikväll som temperaturen börjar bli lite human i lägenheten. Det ska bli varmt till helgen igen. Att man aldrig är nöjd.

Om 24 dagar stämplar jag ut.

Stressig men väldigt produktiv dag på jobbet. Är alltid som mest inspirerad när jag är övertrött. Även om jag borde ha en skylt runt halsen sådana dagar med texten "VARNING! Bits!". Men det blev en riktigt, riktigt bra sajt den här gången.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home