Wednesday, February 04, 2009

Hålla låda

Väckningen igår, innan jag glömmer bort det:

"E-liii-as? Dags att gå upp..."
"*GÄSP*"
"Är du trött, gubben?"
"Jaa... jag måste nog ta en liten lur till, pappa..."

Var får han allt ifrån? Det intressanta med hans språk nu när ordförrådet är så stort är hur syntaxen utvecklas, språket blir mer vuxet och levande.
När vi hade nattat honom ikväll hörde jag honom ropa något.

"Vad sa du, gubben?"
"Jag sa att du och mamma också ska gå och lägga er!"
"Mm, vi ska, snart."
"Pappa?"
"Ja?"
"Ska du följa med till begravningen i morgon pappa?"
"Mm."
"Mormor sa att hon skulle parkera bilen i garaget."
"Mm."
"Förut så var vi på Alvins dop."
"Mm."

Det är han som sköter snacket nu. Jag tror att han kommer att bli rätt bra på det.

I morse borde vi ha anat oråd när han först klagade på ont i magen och sedan inte drack upp frukostvällingen. Men lilla e tog honom till dagis i alla fall och de hade precis klivit av bussen när han kräkte ner både sig och Hornsgatan. Så de gick hem, lilla e vabbade och sedan dess har han käkat plättar, köttsoppa, och enligt mamma 16 - count' em - fullkornsskorpor. Det är som vanligt med hans magsjukor verkar det, det är nåt som vill ut och sedan är det bra igen. Jag tror makrillen till middag igår var boven i dramat... men jag är ju å andra sidan partisk. :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home