Saturday, June 11, 2005

Murphy's Law (del 2)

Om någon undrar var del 1 är, så var det den delen jag skrev för ett par timmar sen, och som jag var 95% färdig med när min webbläsare brakade samman. En händelse som är så fulländat ironisk att den förtjänar att dokumenteras.

Nåväl:
Murphy's law (also known as Finagle's law or Sod's law) is a popular adage in Western culture, which broadly states that things will go wrong in any given situation. It is most commonly formulated as "Anything that can go wrong will go wrong." The law was named after Edward A. Murphy, Jr., a development engineer working for a brief time on rocket sled experiments done by the United States Air Force in 1949.
Källa: Wikipedia

Jag kanske jublade lite för tidigt över semestern...
Även om man bortser ifrån att vädret fortsatt vara uselt, och att Elias har varit så tillmötesgående som man rimligtvis kan begära med tanke på att vädret varit så uselt (ja, jag upprepar mig, men det tål att sägas många gånger - vädret HAR VARIT USELT) - i morse sov han tre och en halv timme i sträck i spjälsängen: rekord! - så är pappas allmäntillstånd en osalig blandning av huvudvärk, annan värk och - mest prominent just nu - tåvärk.

Det började med att Elias för några timmar sedan spydde lite på pappas axel. En rutinhändelse, men eftersom Daddy Fool inte ville ha några frätfläckar på sin fjärde bästa t-shirt lade han grabben i sängen, krängde av sig shirten och gick mot badrummet för att spola av och hänga på tork. I dörröppningen mellan köket och hallen hade katten barrikerat sig. Just den här gången kollade jag inte. Jag snubblade, hon ilsknade till och satte en förbannat vass klo i nagelbandet på min högra stortå.
Det gjorde förbannat ont. Det enda positiva med det är att den övriga värken hamnar helt i bakgrunden.
Kissen klarade sig bättre än jag, men ser just nu rätt lömsk ut.

Jakten på farfars försenade födelsedagspresent går vidare. I torsdags var lilla e inne i city med vagnen och minsann om inte butiken var öppen!
Men då var presenten slut.

Efter telefonjakt visade det sig att den var slut också i Solna och i Skärholmen ...och hos tillverkaren. Slut, slutelitut, tut, tut.
Medan pappa satt och var invalido gick lilla e på ny jakt idag.
Fortsättning lär följa.

Vi lyckades banne mig inte ens lösa Melodikrysset.

Nä, låt oss tala om något roligare. Mer presenter!
Utöver busunge-kepan från mormor (se bild) har det även i övrigt fortsatt rasa ner saker över vår lilla brat.

Igår var lilla e:s bästis Åsa på blixtvisit från Frankfurt och gav Elias en gris som i original tillhört självaste Lotta på Bråkmakargatan.

<- Fint besök - ända från Tüskland!

Han har ett helt petting zoo i spjälsängen nu - en ko, en gris, en katt, en kanin och två björnar - plus Alfons Åberg.

Idag hämtade vi ut det 157:e paketet med gulliga bebiskläder från farmor. ;)
Det innehöll bland annat "kamouflagekläder" som jag måste fixa en bild på snarast möjligt - alltså, det är inte kamouflagetyg eller så, men vad jag menar kommer att framgå - och en body med haklapp som kommer att få moster... f'låt, tan... ...som kommer att få SANNA att gå i spinn!

Min bisarra tillvaro kanske bäst illustreras av den mentala playlist som just nu spelas på repeat i skallen.

  • Hans Alfredson - "Doda Doda"
  • Black Eyed Peas - "Don't Phunk With My Heart"
  • Dead Can Dance - "Sanvean"
  • Stereo Total - "I Love You Ono"
  • Michael Franks - "I Bought A Plastic Star For Your Aluminum Tree"
  • Teddybears STHLM - "Little Stereo"
  • ...och den där förbannade Volvoreklamlåten som ingen tycks veta vad den heter (reklamen som bland annat innhehåller den odödliga repliken "I need another yo-yo, ma.") Hjälp, någon? Annars mejlar jag reklambyrån.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home