Tuesday, June 07, 2005

Två och en halv dag till semestern

Just nu har jag lunchrast på mitt kvällspass. Vet inte om man kanske borde kalla det "luddag" eller "lunner" egentligen. För några månader sedan var "blog" / "blogg" också relativt oetablerade ord, så allt kan hända.

Jag föredrar förresten den engelska stavningen, men kommer på mig själv med att vara inkonsekvent. Själv bloggade jag redan på den tiden det inte fanns något ord för det, men slutade eftersom det kändes oförenligt med mitt dåvarande jobb. Uppenbarligen är det andra tider nu...

Okej, åter till allvaret.

I natt sov han i sex timmar i sträck. Tror att det är första gången sedan han var fyra dagar gammal som han inte har skrikit god morgon i intervallet 03-04.

Ny vägning för första gången på ett par veckor. Först gick han upp för mycket - nu vete det tusan om han inte stannat i växten. 4985 gram. (Den här gången vann jag gissningstävlingen, förresten!)

Senaste jollret: "Glusch!" - fast han sa det med ett leende.

Höger hand, vänster fot... ->

Grabbens fotfetish börjar anta rent absurda former. Det började för ett par dagar sedan med att han grep tag i sin högerfot. Igår hittade han vänstern. Att göra så har sedan dess blivit hans huvudnöje. Men jag tror inte riktigt att han har fått kläm på att han har två olika fötter, att döma av blandningen av fokusering och förvirring man kan utläsa av hans ansikte. Coolt är det, oavsett vilket.

(sen uppdatering: lilla e hade en givande konversation med en femåring på BVC idag, som jag bara måste sprida vidare. "Mamma å pappa har sagt att jag inte får prata med främmande, men du har ju en bebis, så du är nog snäll... hur gammal e du?"
"Jag är 33 år."
"OJ! Jag e fem år. Du e ju... du e... typ tie... typ TUSEN ÅR mer än jag!"
Tur att det är Daddy Fool som har mest åldersnoja i familjen...)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home