Friday, May 27, 2005

En underskön försommarkväll

...tillika sista fredagen i maj, satt Daddy Fool framför datorn och kände sig ärligt talat lite sänkt. Det har varit några tuffa dagar igen. Och man biter ihop, trotsar yrseln och muskelvärken och kränger sig ledbrutet ur sängen för att hissa lillen god morgon (ordet "babygym" får en helt ny innebörd; mina biceps har blivit riktigt imponerande den senaste tiden).

Försöker få honom att sitta upp på pappas mage så mycket som möjligt, för det tycker han om - EFTER NÅGRA MINUTER. Vägen dit inbegriper dock oerhört mycket trixande, mixtrande, akrobatik, trugande och milt våld.

Hur som helst - när man haft en sådan morgon och sedan jobbat till 22 och tar bussen hem mittibland en massa vår- och lönehelgrusiga stockholmare - ja, då är det inte utan att man blir en smula mellow. Ibland kan man önska att det fanns ett tillförlitligt "akutnattis", enkom för kvällar som den här.

Fast när jag tänker efter, så är det ju just det det finns. Det kallas "farfar och farmor". Återstår bara att flytta dem till Stockholm, vilket kan bli knepigare än det låter. (Okej, MORmor saknar dessutom Elias jättemycket. Bra att veta!!!)

<- And in the end
the love you take
is equal to
the love
you make
- The Beatles


Skämt åsido, det är klart att det är lugnt EGENTLIGEN. Och för varje dag blir han lite, lite äldre, och för varje dag får vi ny uppmuntran i form av nya leenden, nya spännande jollerkombinationer och nya ögonkontakter. Så små signaler som samtidigt är så stora.

Men man skulle nog vara lite konstig om man inte kände ett styng av vemod då och då över den tid som flytt.

Apropå tid som flytt, så tog jag en kvällspromenad med vagnen kring Hornstull i onsdags (tänkte ringa Daniel när jag stod nedanför hans fönster, men hade glömt mobilen hemma.) När jag kom ner till Street träffade jag först på en gammal chef, och sedan en kompis jag pluggade ihop med - å herrejösses - för nio år sedan - men tappade kontakten med någon gång i början av 2000-talet. Så det blev en längre promenad än väntat. :)

Förresten gick jag ut på promenaden i halvtid av Champions League-finalen. Jag har inga speciella känslor för vare sig Liverpool (mitt fotbollsnörderi började innan mitt Beatles-nörderi, annars hade det kanske gått annorlunda) eller Milan, och matchen var ju redan avgjord efter ett mål av Maldini och två av Crespo...
...ack ja, jag borde veta bättre.

Nu är Lost slut för säsongen. Lika så Desperate Housewives, CSI, The West Wing, Arrested Development, Scrubs, Cold Case...
...Tomas Ledin påstod att sommaren är kort. Han tittar nog inte på tv.

Dagens...
...politiskt inkorrekta drinktips:
Stolichnaya och bröstmjölk. Ska givetvis kallas Mother Russia! (och är förmodligen bättre i teorin)
...bajsrapport: Nu är det grönt igen! Vi blev en smula oroliga, men enligt en grundlig internetkoll finns det typ 100 möjliga förklaringar, varav åtminstone 97 är helt normala.
...ovidkommande association från ingenstans: Om du hette Knutsson, skulle du döpa din son till Knut? Om du hette Sten Steen, skulle du döpa din son till Sten Stensson Steen? Varför gör folk saker?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home