Sunday, April 24, 2005

30 dagar, eller fyra veckor plus två, eller...

<- Han har redan börjat samla vuxenpoäng. Här löser han och pappa Melodikrysset. Lodrätt ett är "körsbär", förresten.

...en månad. Min lilla grabb är en månad. Det är på något sätt mer definitivt på det sättet - "Min lilla grabb är en månad.". Smaka på det kontra "Han fyllde fyra veckor i torsdags.".

Okej, fånigt.

Ännu en helg har sagt tack och hej, och relativt sett har veckan slutat bättre än den började (peppar, peppar, etc), eller så är det bara så att vi blivit vana. Det finns någon sorts grundläggande ironi i det här bloggandet. Först skämtade jag om hans lokalsinne - sedan visar det sig att han ligger i sätesbjudning. För några dagar sedan körde jag en billig komisk poäng om kolik - hey presto, så börjar han visa upp alla symptom på det. Vi testar ett nytt spår - jag är ÖVERTYGAD om att Elias en dag kommer att bli rekordungt golfproffs och tjäna löjligt mycket pengar åt mamma och pappa. Övertygad. Ha ha.

(Som jag har sålt mig till Mammon. Gillar ju inte ens golf.)

Högtidsdagar innebär också att vänner dyker upp bearing many gifts. Vad han ska göra med en stavmixer vet jag inte riktigt (men tack, farmor!), men kläder gör han av med i allt raskare takt, även om han redan har en mer imponerande garderob än farsan.

<- ...och så blickar han upp på en med de där stora, oskyldiga ögonen och man inser att man skapat ett litet love monster.

Över huvud taget kommer den största utmaningen att se till att Elias inte blir FÖR bortskämd. Farmors lördagsbesök utmynnade på något sätt också i att vi köpte en nästan löjligt avancerad babygunga. Det skulle blivit dagens bästa bild, men de förbannade kamerabatterierna tog slut. Bara så du vet morsan - den funkar och han diggar den!

Tack alla, förresten - jag vet att det är många av er som läser den här bloggen, och även om jag ligger efter med att höra av mig till alla som önskat oss lycka och välgång, så är vi glada och tacksama och ödmjuka.

Nu försvann halva dagens inlägg, men jag är fruktansvärt trött, så det får jag åtgärda *gäsp* i morgon.

PS: Jag ringde aldrig barnvagnsbutiken. ELLER "Maria Jansson". Jag är oerhört besviken på mig själv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home