Thursday, July 28, 2005

Shake, rattle and roll

Natt till fredag, och Daddy Fool har en dag kvar på den stressigaste jobbveckan sedan han jobbade på nättidning. Och etter värre blir det nästa vecka, när två pers till går åt semester, och om jag inte räknat helt fel ska jag göra 3,5 personers jobb, samt i allt väsentligt vara chef åt mig själv, fast givetvis utan befogenheter.

Jag kan, till exempel, inte bevilja mig själv semester.

Tror jag.

På hemmafronten är läget ganska statiskt. Elias fortsätter sina fåfänga (?) krypförsök, tänderna är halvvägs uppe och vi får väl inte riktigt så mycket sömn som vi borde, men inte så lite som vi fick när han hade kolik.

Pappa fick ledigt igen och gick på DN-galan med [this space intentionally left blank]. Trevlig distraktion, god öl (efteråt - den på Stadion sägs smaka diskvatten och pengarna går till Djurgården) och någon millimeter från ett världsrekord i damernas stavhopp. Har fortfarande aldrig sett ett världsrekord slås live och på plats.

Jo förresten - i kortbanesimning. Men det räknas inte.

Skallran kom så småningom. En del avvikelser i design och storlek, men ändå en hjältemodig insats av den engelska avdelningen. Den här är mycket större, så vi lär märka om den ramlar ur vagnen.

Apropå England så hade vi snabbvisit från London i veckan. Kan tänka mig att de flesta Londonbor gärna är någon annanstans i nuläget. Elias charmade deras treåring Yasmin rätt ordentligt och han fick sin första puss från någon som varken är en nära släkting eller en mjukisgris i polyester. Eller egentligen den andra - för enligt lilla e var det en annan treåring som "antastade" honom när mor & son var ute och fikade med moster tidigare på dagen.

Var det bara en tillfällighet att han hade sin Heartbreaker-tröja på sig?

Elias farmor är åtta år äldre än farfar.
Lilla e är fem år äldre än Daddy Fool.
Så 2,5 års skillnad? Tja, han kanske redan träffat sin framtida fru? Men vilken av dem?

När Daddy Fool var liten var hans föräldrars plan förmodligen att en dag gifta bort honom med Yasmins mammas lillasyster. Nu blev det inte så, men...

...jag är säker på att farmors kugghjul redan har börjat snurra. :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home