Wednesday, September 21, 2005

Suit you, sir!

Nu är det mesta klart inför lördag. Maria Magdalena Kyrka, 16:00, samlingslokalen i vårt hus är bokad, smörgåstårtor beställda, pappa är klippt, om än orakad, och alldeles nyekiperad. Det sista kräver en liten utläggning. Det var ju som bekant kostymläge, och i går - precis när jag bestämt mig för att detta skulle bli dagen då jag for in till Karlaplan på lunchen och satte sprätt på lite besparingar - droppade det in ett mail från outletbutiken ett par kvarter från kontoret. Hösterbjudande på kostymer. Måste vara ödet, tänkte jag, och tog en tidig lunch.

Fyrtio minuter senare var jag 4000 spänn fattigare, men hade förutom kostymen (mörkgrå) köpt två skjortor (en vit, en crémefärgad), 2000-talets första slips (ljusgrå med små diskreta röda... ...mojänger på), en vinterrock (tunn men varm) och ett par finare skor *) (för man kan ju inte gärna gå i sneakers till kostmen?).
Det är shopping för en karl, det.
Mesta möjliga utlägg på kortast möjliga tid.

Elias har också fattat det där, verkar det som. Så snart mamma ska in i en provhytt så börjar han gallskrika. Önskar att jag kunde komma undan med samma beteende, men nädå... ;)

Okej, tillbaka till dopet. Vi har hälsat på prästen, rekat kyrkan, valt psalmer och leasat dopklänningen. Även om vi är agnostiska på gränsen till ateism, känns det på något sätt rätt att ta hela paketet. Det som ska göras ska göras riktigt, som Cornelis skulle ha sagt. Då handlade det förvisso om spriten, men ändå.

Spriten, visst ja. Den är ju inte köpt ännu.

<- 17 centimeter längre än när han föddes. När han inte lutar, alltså.

Halvårskontroll idag (några dagar för tidigt). Alla kurvor ser, efter den första tidens oscillerande, finfina ut. 67 centimeter och 7635 gram, för den som håller koll på sådant. Huvudets omkrets är 45 cm.

Våra två små orosmoment - att bajset oftare är grönt än brunt och att det knäpper väldigt mycket i hans leder - är inget att jaga upp sig för.


( *) skrev "finskor" först i stället för "finare skor", men med tanke på närheten till Silja Line-terminalen omformulerade jag mig för att undvika onödiga missförstånd.)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nu har gubbo borstat tänderna (utan tandkräm) och det gick mycket bättre än igår :)

Fortfarande besvikna skrin när det är grötdags.....

lilla e

22 September, 2005 01:49  

Post a Comment

<< Home