Tuesday, September 13, 2005

Välsignade sömn

Elias frisknade till hyggligt fort - inte tillräckligt fort för lördagens babysim, men vi har bokat in ett reservtillfälle - men när energin kom tillbaka verkar det som att det blev lite överskott. Han glömde nämligen helt bort hur skönt det var att sova om nätterna, och pappas och mammas vilsamma helg blev förryckt av ständiga nattmackor, förlåt, nattflaskor.
Vi började snabbt resignera oss till det faktum att hans underbara sovrytm bara hade berott på att han hade en infektion i kroppen och tröstade oss med att han ju faktiskt bara skriker en timma när han vaknar, i stället för tre som i våras...

Helgnotering: Man ska aldrig gå på shoppingrunda när man är övertrött.
Våra telefoner har glappat ett tag och i lördags traskade vi in till city för att köpa nya. Då upptäckte jag hur "billigt" det har blivit med externa DVD-brännare. Och ska man ha en DVD-brännare kan det ju vara bra att ha en DVD-spelare också. För att göra en lång historia kort skyfflade jag ut tre papp utan att tänka så mycket mer på saken. Länge sedan man gjorde sådant.
Det var tur att vi inte shoppade på söndagen i stället - då hade vi väl suttit där med en 48-tums LCD-tv också.
Men grejerna fungerar i alla fall.

Kostymen jag skulle köpa, då? Tja, en ny slips räcker kanske långt.
Har inte köpt en slips sedan 1990-talet, så det kanske är dags.

I går kväll nattade vi honom vid 20:30, spanade sedan in lite House, Rome och Weeds och gick och lade oss. Vi blev mer än lovligt förvånade när han väckte oss...
...klockan 07 i morse.

Man ska aldrig ta något för givet med den grabben.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hmm älskie, hoppas du inte jinxat nåt nu :)


Din lilla e

13 September, 2005 03:03  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Living on the edge, vet du. *puss*

(ska vi bloghångla lite? Näe förresten, då blir det ju barnförbjudet. Och hur skulle det se ut - på en pappablog?)

13 September, 2005 04:35  
Anonymous Anonymous said...

Då gjorde det inget att jag missade att ringa - igen? Jag vet, jag är usel ... Jobbade hela lördagen och var slut i hela kroppen på söndagen. Mellberg-lookaliken fick ta hand om mig med middag och massage. Hur man då ska klara av att bli förälder vågar jag inte ens tänka på ...
Kramar på er alla tre!

13 September, 2005 05:41  
Anonymous Anonymous said...

*puss* tillbaka

Har varit ute på promenad med Birgitta och Adam. Elias har suttit i en barnstol för första gången! Funkade bra, kanske dags att köpa en? :)

13 September, 2005 07:48  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Men vaf... Då har jag ju inte råd med en slips heller!! ;)

13 September, 2005 07:53  
Anonymous Anonymous said...

Men den kostar ju bara 99 kr på IKEA :)

13 September, 2005 07:56  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Jag kan väl inte ha en IKEA-slips på dopet fattar du väl?! *irr*

Förresten, kaninen: Middag och massage med kärasten i stället för umgänge med snuvig och skrikande bebis och hans dödströtta föräldrar? Du måste ha lite bättre koll på dina prioriteringar! (yepp - detta kommer från DVD-mannen)

Skämt åsido - det kommer ju fler helger. Redan i slutet av den här veckan, sägs det, t ex.

13 September, 2005 08:05  

Post a Comment

<< Home