Monday, August 15, 2005

Föräldrar i full frihet

<- Vadå "barnvakt"? Vad är det? Hur ska ni klara er utan mig en hel kväll?! Ojojoj, nu blir jag alldeles konfys...

Just hemkomna från en ny tripp till Bergslagen. Elias fick med sig en snuva, och hans pappa fick med sig två nygamla kilon. Men det var värt det.

I lördags tillbringade vi den första natten isär från vår son sedan han föddes. Medan farmor och farfar skötte markservice for vi fem mil söderut, till Kolsva, där Tobbe W medelst kräftskiva firade att han blivit med sommarstuga. Samma sak där - Emil var avlämpad på lämplig plats, och tvärs emot vad man kanske kan frukta blev det väldigt trevligt och inte alls nojigt. I själva verket hade vi inte ens dåligt samvete över att vi inte hade dåligt samvete över att vi inte oroade oss mer för hur det var med Elias...

Pappa i sitt esse, med felvänd gura. Det krävs minst en promille för att det ska låta acceptabelt. ->

På det hela taget ett utsökt party, med lagoma mängder sprit, gitarrer, natt- och bastubad, och såvitt jag såg fri från krossade glas, tårar, blodvite, eller kaskadspyor.

Det är ett gott betyg på en fest när klockan som man trodde var just efter midnatt visar sig vara halv fem på morgonen.

<- När vi kom hem till farmor och farfar igen fick Gubbo en försmak av vad en maskerad är för något... han är en, men ett lejon! (eller "jellon", som jag kallade det när jag var liten)

Framåt tio vaknade vi, i relativt gott skick (till och med myggen höll sig borta!) och ringde hem för att kolla vilka prövningar Elias utsatt Grandma och Grandpa Fool för.

"Åh, det gick jättebra, han somnade tio och vaknade sju!"
"Givetvis gjorde han det."

Nu har jag semester en sista skälvande sommarvecka. På onsdag blir det eventuellt en ny sväng till Bergslagen (den här gången med endast FARSOR i full frihet).

Tjoho, jag ska bli en badpojke! ->

Men i övrigt ska vi i första hand tillbringa tiden med att börja navigera oss i dagisdjungeln. Läste i tidningen i veckan att Maria-Gamla Stan är en av de stadsdelar för vilka "platsgaranti" tycks vara ett relativt begrepp, så det är kanske lika bra att vara ute lite för tidigt än lite för sent.

Har förresten glömt att nämna att vi anmält Elias till babysim.
Nu har han världens puttinuttigaste små badbrallor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home