Sunday, October 02, 2005

Vad Elias egentligen ville säga

Hej! Jag heter Elias och är sex månader och en vecka gammal. Min pappa tycker att det är roligt att skriva en massa saker om mig, så nu tänkte jag skriva lite saker om honom och mamma.
Jag ser mest av mamma, för på veckorna åker pappa iväg på morgonen och kommer hem på kvällen och ser trött ut. Då brukar jag skratta, så blir han glad igen.
Mamma är snällast i världen, för hon ger mig massor med mat. Jag tycker bäst om något som heter mango, det är sött och gott. Först tyckte jag bara om mango, men nu börjar jag tycka om andra saker också. Nåt som heter kalv och nåt som heter stroganoff och mycket annat med. Men gröt tycker jag är sådär. Men det är nog lite gott det också. Kanske. Jag har inte riktigt bestämt mig än.

Pappa är också snällast i världen, när han är hemma (bäst jag skriver det så att han inte blir ledsen) för han ger mig också mat. Han spelar gitarr och sjunger för mig när jag är arg, och det tycker jag är mysigt.
Ibland sticks pappa när han kramar mig, för han har hår som växer i ansiktet. Men det gör inget.

Sen har jag en farmor och en farfar och en mormor och så en morfar som är i himlen och en moster och en morbror och sen har jag en gammelfarfar och två gammelfarmor och det tycker jag är lite förvirrande. Men de är också snällast i världen. Allihop.

Jag tycker att det är roligt att spela piano, rulla, dra mamma i håret (hon har jättefint hår!) åka vagn, åka gåstol, åka gunga, sitta stol, äta mat, snutta filt, snutta gris, riva papper och prata och simma. Simma är nog nästan roligast. Jag hittar nya saker varje dag som jag tycker är roliga.

Jag tycker det är tråkigt när jag är vaken och mamma och pappa sover (så då väcker jag dem), att vara hungrig och att ha bajs i blöjan och att vara snorig. Då måste pappa ta fram en grej som han stoppar in i näsan på mig och det är nog det jag gillar minst av allt i hela världen. Men det är skönt efteråt, för då är snoret borta. Sedan kommer jag inte på några fler tråkiga saker.

Ibland blir mamma ledsen när jag drar henne i håret. Det är inte meningen. Pappas hår kan jag inte dra i för det är för kort, men då nyper jag honom i stället för att det ska vara rättvist.

Ja, det var vad jag kom på just nu om min pappa och mamma. De är kanske lite tokiga ibland, men de lär sig väl med tiden.

1 Comments:

Blogger Space babe said...

Hej du! Jag har inte din mejladress! Kul med en kommentar redan! Jag har alltid varit lite ambivalent till mitt skrivande; publish AND perish... Men det här är lite lagom offentligt, någonstans mellan byrålådan och tidningssidorna.

02 October, 2005 04:36  

Post a Comment

<< Home