Wednesday, November 23, 2005

Nu e det klippt

Nattplattan just nu. Snart dags att göra en ny igen.

01 Simon & Garfunkel - The 59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy)
02 Otis Redding (Sittin' On) The Dock Of The Bay
03 The Impressions - People Get Ready
04 Al Green - Let's Stay Together
05 The Beatles - Yesterday
06 U2 - One
07 Bob Marley - Redemption Song
08 Police - Every Breath You Take
09 Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
10 Marvin Gaye - Let's Get It On
11 Stevie Wonder - You Are The Sunshine Of My Life
12 Bill Withers - Ain't No Sunshine
13 Pink Floyd - Comfortably Numb
14 Earth Wind & Fire - That's The Way Of The World
15 Paul Van Dyk - Love Stimulation
16 Isaac Hayes - Walk On By
17 Radiohead - Fake Plastic Trees
18 The Carpenters - We've Only Just Begun
19 Coldplay - Clocks
20 Queen - Who Wants To Live Forever
21 Suede - The Next Life


Att jag skriver ihop den här listan just ikväll berodde väl i första hand på att jag hade ett par nya, fina Elias-bilder men inte så värst mycket att skriva. ;)

<- Ytterligare en kreation från 1977. Med små söta voffsingar på. Uppenbarligen från en lugn och oskyldig tid innan pappa fick hundfobi.

I måndags var farmor på överdagen-visit och lilla e passade på att klippa sig (första gången sedan förlossningen!). En totalrenovering där två decimeter försvann och resten fluffades och blektes och slingades och tonades. Hon är vacker som en dag. Det var hon innan också, förstås. Vacker som en hel vecka, faktiskt.

Det blev lite smådramatiskt - klockan 16:30 ringde lilla e med huvudet i hårtorken och sa att hon inte fick tag på fammo, som måste komma över till salongen med Elias rftersom klippningen drog ut på tiden och det bara var en halvtimme tills bussen hem skulle gå. Jag ringde hem, muttrande och svärande, typ 25 gånger under den följande kvarten, under förvånade och roade blickar från kollegorna. Upptaget, upptaget, upptaget...
...sedan stack jag.

Var hemma fem över fem. Det visade sig att fammo hade försökt att svara första gången det ringde och att vår nya, hypermoderna telefon inte fattade att den skulle stänga av sig själv när samtalet var slut.
Mobilen (mitt gamla avlagda SIM-kort, med mitt gamla avlagda telefonsvararmeddelande från typ 1999. Lustigt nog är det nästan identiskt med mitt nuvarande. Jag är en tråkig jävel. Nåväl.) har hon ju aldrig på. Undrar om hon inte borde få en 3G-nalle till jul...

Om fammo var arg? Nädå, det går ju tåg, och det enda egentliga resultatet var att hon fick tre timmars extra quality time med barnbarnet och nöjet att laga middag åt mig och lilla e.

Elias snuva är på bättringsvägen, men det krävs fortfarande en dust med SnorFia för att han ska kunna sova någorlunda ostört. Min snuva följer det vanliga schemat - idag var halsen okej igen och hostan klingar av, men jag är tung i huvudet och har ont i lederna. I morgon börjar jag väl nysa eller nåt.

Annars har det hänt ganska lite.
Men i morgon är det hans åttamånadersdag.

(hade tydligen mer att skriva än jag trodde. Sådan tur att vi har ett aldrig sinande bildförråd...)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home