Wednesday, November 30, 2005

Och så kom vintern

Snö, bitande kyla, blåst och i måndags när jag skulle till jobbet upptäckte jag att min väska var försvunnen och att jag bara hade högerhandskar. Det är tydligen en sådan vecka. Väskan har typ kommit till rätta - fammo och faffa packade visst lite väl hastigt när de åkte hem i söndags och rafsade åt sig allt inom räckhåll. Var de två saknade vänsterhandskarna finns verkar vara en lite knepigare fråga.

Det har gått några dagar sedan pappa skrev senast (och gissa om jag har fått det påpekat för mig), men det är som sagt kallt och blåsigt och dessutom mörkt så att jag är lite trött när jag kommer hem är kanske inte så konstigt.

Han har missat babysimmet två helger i rad nu, men är frisk nog för att tjuvträna lite... ->

Men helgen var skön. Daddy Fool och lilla e fick sig en romantisk middag på Taverna Esperia, med halloumi och aubergine och grillat kött och fördrink och tända ljus och ögon att drunkna i.
När vi kom hem till lägenheten hade Elias just vaknat och var skitförbannad på fammo, faffa, oss och tillvaron i allmänhet. Reality check.

Elias är åtta månader (och har åtta tänder nu!) och därmed är det dags för åttamånadersmat. Vet inte hur mycket man ska läsa in i de där siffrorna på burkarna egentligen, men det var lika bra att köra igång på dagen. Köttbullarna blev en tuff utmaning (tänka sig att han sannolikt kommer att ha köttbullar som favoriträtt under någon period i livet - det har väl alla?) men till slut började han så smått fatta vad han skulle använda tänderna till. Även om det gick segt. Pappas fingrar och överarm och knäskål passar bra att tugga på, men mat - nää...

Spegeln är hans favoritställe just nu.

Och det är definitivt dags att börja barnsäkra. Han har redan börjat leta aktivt efter lådor att klämma fingrarna i. Nyfiken kille. Han blir kanske journalist? Även om hans pappa kommer att avråda honom...

Idag är det lilla e:s tur att festa loss lite, tillsammans med en stor del av sjukan. Bara hon inte träffar några snygga och verserade läkare som inte har ringar under ögonen eller kräk-, drägel- och kissfläckar på kläderna. Vilket hennes karl, som av en händelse, och efter några tuffa duster vid matstolen och skötbordet, har just nu. Men ponken har somnat nu i alla fall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home