Saturday, January 21, 2006

Modern Talking

Idag yttrade lilla e orden som gjorde mig vettskrämd.
"Du... hur gör man egentligen?"
"Vadå?" sade jag och vände mig om. Hon satt framför datorn med Bloggers startsida framför sig.
"Ja, när man vill starta en sån här?"
"Vill du starta en blogg?"
"Ja, kanske."

Skräckvisioner av vad hon skulle kunna tänkas skriva i den dök upp i hjärnan. Särskilt som hon började knattra igång direkt.

"Du tänker dissa mig hela tiden, va?"
"O ja."
"I så fall kommer jag inte att länka till den."

Naturligtvis kommer jag att länka till den. Här är den.

För många är det kanske exhibitionistisk relationskommunikation a la 2006. I stället för att bara prata, eller stå i kö för att boka terapi i tv:s pratprogram tar man upp sina respektive relationsproblem i sina bloggar för lagom öppen ridå.

Men jag tror, ärligt talat, inte att just vi har många eller stora relationsproblem att blogga om. Famous last words?
I alla fall. Jag älskar den kvinnan...

***

Elias, ja. Han har mycket riktigt en liten men färgstark blåtira idag (den är förevigad, och jag ska försöka slänga in bilder i helgen), men han har också gott läkkött så det må vara jämnt. Humöret är det i alla fall inget fel på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home